Для дітей з ООП розробили типологію освітніх труднощів і рівні підтримки у навчанні

Визначено категорії освітніх труднощів, які можуть виникати у школярів і вихованців дитсадків з особливими освітніми потребами, а також рівень необхідної підтримки для кожної з категорій. Проєкт постанови Кабміну про затвердження відповідних документів оприлюднений для громадського обговорення на сайті МОН. Пропозиції та зауваження до проєкту (Проєкт постанови КМУ) приймаються до  30 грудня на е-мейл: inclusion@mon.gov.ua.

Згідно з документом, під освітніми труднощами розуміються труднощі у навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та рівень результатів навчання дітей відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.

«Рівень підтримки в освітньому процесі в інклюзивних класах (групах) закладів освіти – обсяг тимчасової або постійної підтримки в освітньому процесі учнів з особливими освітніми потребами відповідно до їхніх індивідуальних потреб», – зазначено у проєкті.

Зокрема, визначено такі категорії освітніх труднощів:

  • інтелектуальні труднощі;
  • функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві);
  • фізичні;
  • навчальні;
  • соціоадаптаційні (особистісні, середовищні труднощі) або соціокультурні (взаємодія з представниками осередків окремих культур, отримання інформації засобами жестової мови тощо).

Щодо кожної категорії передбачено п’ять рівнів підтримки дитини з ООП в освітньому процесі. Підставою для надання такої підтримки є висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, наданий інклюзивно-ресурсним центром, та заява одного з батьків чи інших законних представників дитини.

Для більш детального ознайомлення завантажте документи:

Категорії (типологію) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами – Додаток 1

Рівні підтримки в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти – Додаток 2

Рівні підтримки в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти – Додаток 3

Зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр – Додаток 4

Перелік документів з організації індивідуального навчання, які повинні бути в навчальному закладі:

1.     Нормативно-правові,інструкційно-методичні документи.

2.     Накази про зарахування учня (учениці) до школи, переведення із класу в клас.

3.Особова справа:

·         заява батьків або осіб, які їх замінюють;

·         довідки ЛКК , або витяг з протоколу психолого-медико-педагогічної консультації;

·         копії посвідчень про інвалідність;

·         індивідуальна програма реабілітації дитини-інваліда;

·         медичні карти;

·         копії свідоцтв про народження.

4.Погодження відділу освіти  про організацію   індивідуального навчання.

5.Рішення  педагогічної ради школи.

6.Наказ по школі про організацію індивідуального навчання.

7.Тижневе навантаження педагогічних працівників.

8.Індивідуальний робочий навчальний план.

9.     Календарні та поурочні плани вчителів.

10.            Матеріали контролю за якістю та результативністю індивідуального навчання:

—   записи в книзі  наслідків внутрішньо шкільного контролю;

— накази в книзі з основної діяльності;

— записи в книзі  протоколів засідань педагогічної ради;

— матеріали нарад при директору тощо.

11.                       Матеріали роботи практичного психолога.

12.                       Журнали обліку індивідуальних занять з учнями.

13.                       Матеріали роботи з батьками, діти яких навчаються на індивідуальній формі класу.